loader image

למצדה היינו חייבים להגיע, עוד הרבה לפני שהגענו לדרום ידענו שזו אחת מהאטרקציות שמאוד חשוב לנו להגיע אליה. לא רק בזכות ההיסטוריה של המקום, לא רק כי נשארה שם עדות של מחנות הרומאים וסלולת תקיפה קדומה אלא גם בעקבות הנוף שנשקף מההר לכל עבר. הורדוס ידע מה עושה שהקים שם ארמון נופש על הצוק ממש מול הנוף המהמם של ים המלח.

מצדה היא המאחז האחרון של היהודים בממלכת יהודה בתקופה הרומאית לפני שיצאו לגלות. מערד תוכלו להגיע לסלולה שבנו הרומאים כדי לכבוש את מצדה לפני 2000 שנה ואפילו זכר למחנות שהקימו בצורה שמורה מאוד. בראש ההר תוכלו למצוא את היישוב העתיק משומר ברמה גבוהה ביותר כולל את הארמון של הורדוס שצופה לים המלח.

מה אהבנו?

מאוד אהבנו את הכניסה מצד הסוללה, לא רק כי יחסית העלייה קלה לעומת הצד השני שלה מים המלח אלה בעיקר מכיוון שממש הרגשנו כיצד הרומאים הגיעו לתוך העיר. ניתן ממש להרגיש את המאבק שהיה שם כאילו זה קרה לא מזמן. אחרי העלייה אל המקום אתם תוכלו לחזות נוף לכיוון ים המלח שממש ייקח לכם פעימה מהלב, אנחנו ממליצים להגיע מוקדם מאוד בבוקר בזריחה (המקום פתוח החל מ 5 וחצי בבוקר) על מנת לחזות בזריחה מהיפות הארץ.

בונוס:

למצדה יש אטרקציה חדשה יחסית, והוא החזיון האור קולי שניתן להגיע אליו מכיוון ערד. החזיון פועל בשעה 8 וחצי ומומלץ להירשם מראש באתר של הרשות הטבע והגנים. החזיון מספר את סיפור כיבוש מצדה על ידי הרומאים ועל סיפור הגבורה שהתרחש שם. תושבי מצדה העדיפו מוות על פני חיי עבדות באימפריה הרומית. אם יש לכם ספק סרט שמציג את חיי העבדות בצורה מאוד גרפית וטובה היא הסדרה ספרטקוס (לא מתאים לילדים).

טיפים לטיול:

בחודשי הקיץ להגיע מוקדם בבוקר או אחרי צהריים, מאוד חם שם. בנוסף להביא כובע ומים וחייב אבל חייב להביא מצלמה טובה (: לא תתאכזבו.

מסלולים:

אפשר להגיע לפסגה ברכבל שעולה מכיוון ים המלח או בשני שבילים רגליים:

שביל הסוללה: שביל תלול, אך קצר ונוח, העולה מרחבת החנייה המערבית של מצדה (גישה מכיוון העיר ערד), משך עלייה כ- 20 דקות אותו עשינו.

שביל הנחש: השביל נוח ורחב, והוא עולה מרחבת החנייה המזרחית של מצדה, זהו המסלול הארוך יותר שאנחנו לא עשינו, מכייון שהגענו מערד שבאותה תקופה שימשה לנו ללינה. ממה שקראנו משך העלייה כ- 45 דקות. והוא נפתח כשעה לפני זריחת השמש בכל בוקר, ככה שתוכלו להגיע בדיוק בזריחה למעלה אל הנוף.

מידע מרשות הטבע והגנים:

הכניסה לגן הלאומי נסגרת שעה לפני שעות הסגירה הרשומות. הרכבל האחרון עולה להר שעה לפני הסגירה.הכניסה למוזיאון בתיאום מראש בלבד.
שעון קיץ: בימים א’ – ה’ ושבת: 17:00 – 08:00 בימי שישי וערבי חג: 16:00 – 08:00
שעון חורף: בימים א’ – ה’ ושבת: 16:00 – 08:00

איך להגיע?
כ-18 ק”מ דרומית לעין גדי או 12 ק”מ מכיוון עין בוקק הרכבל מכיוון מזרח (ים המלח).

כתבו בוויז: גן לאומי מצדה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כל טיול מוצלח מתחיל בתכנון נכון!

חפשו יעד או אטרקציה שבאלכם

גם באלך לטייל בעולם
ותוך כדיי לפתח
קריירה משגשגת?

גם באלך לטייל בעולם
ותוך כדי לפתח
קריירה משגשגת?

את הספר הזה כתבנו אחרי שנתיים וחצי בהן
ניוודנו בעולם תוך כדי פיתוח קריירה מצליחה.
בעזרת ניסיון וידע שרכשנו במהלך הדרך,
אנחנו יכולים לעזור לך להשיג זאת גם.

אהבתם את הפוסט? שתפו לחברים

גן לאומי מצדה – ים המלח

גן לאומי מצדה – ים המלח

העתק קישור

Facebook
WhatsApp

Facebook

LinkedIn

Whatsapp

Email
LinkedIn
Telegram

Email

LinkedIN

LinkedIn

Telegram