loader image
המאמר נכתב על ידי:
יוליה וגדעון – נוודים דיגיטליים // יולי,2024

7 ימים מסביב לכרתים עם קראוון

כשהגעתי לכרתים בחורף האחרון במסגרת רילוקיישן, התרגשתי לחוות את האי מכל זווית אפשרית. חיכיתי כל החורף לקיץ כדי לטייל מסביב לאי, וכשהקיץ הגיע, הרגשתי שהגיע הזמן להגשים את החלום הישן שלי – לטייל עם קראוון. כרתים, האי הכי גדול ביוון, תוסס גם בחורף וזה מה שהופך אותו למיוחד. מהקהילה של נוודים דיגיטליים בחאניה שבה אני התערבבתי, שמעתי על המון מקומות יפים ומיוחדים שחייבים לבקר בהם. וכמובן! שהכנסתי אותם לרשימה שלי, וכך הרכבתי טיול בן 7 ימים למשפוחה הקטנה שלנו, שהיה פשוט מהמם!

איפה כדאי לישון במילוס כדי להגיע לחוף?

Subscribe

מזמינים אותך להירשם לניוזלייטר של מטיילים לאט ולקבל מידע חדש ועדכני על יוון!

להוסיף
 לרשימה

שיתוף

Pin it

ראשי פרקים

כרתים, האי הגדול ביותר ביוון, הוא יעד תיירותי פופולרי בזכות נופיו המדהימים, החופים הקסומים, וההיסטוריה העשירה שלו. האי מציע שילוב ייחודי של טבע, תרבות ואטרקציות, המתאים לכל סוגי המטיילים. קראוון מסביב לכרתים זו אטרקציה פופולרית ומומלצת.

השכרת קראוון עם Crete Camper

בחרנו לשכור את הקראוון מחברת Crete Camper, חברה עם מוניטין מצוין בתחום השכרת הקראוונים בכרתים. קיבלנו המלצה חמה מחברים שהתנסו בחוויה עם החברה הזו והיו מרוצים מאוד. בנוסף, מכל הצעות המחיר שקיבלנו ומהיחס האישי שקיבלנו, הרגשנו שזו הבחירה הבטוחה והטובה ביותר עבורנו. מזל שיש חברים בכרתים (:

קצת על הקראוון

מקומות איסוף הקראוון
אחד היתרונות הגדולים של Crete Camper הוא שהם מציעים מגוון מקומות איסוף נוחים בכל רחבי כרתים. בנוסף, אם תעדיפו, החברה מספקת שירות שבו הקראוון מגיע עד למקום המגורים שלכם. במקרה שלנו, הקראוון הגיע עד לבית, מה שהפך את התחלת הטיול לנוחה במיוחד.

אבזור של הקראוון
הקראוונים של Crete Camper מצוידים באביזרים וכלים בסיסים על מנת לצאת לחווית טיול כייפית בלי לסחוב דברים מהבית אז הנה מה שהיה לנו בקראוון: מצעים, כריות, שמיכה, מגבות וכלים לבישול.

מידע מפורט באתר
מה שאהבתי במיוחד באתר שלהם הוא המפה המפורטת של מקומות מומלצים לטיול וקמפינג. הם מספקים רשימה של אתרי קמפינג מוסדרים ומאובזרים שבהם ניתן לחנות את הקראוון בבטחה. המחירים לקמפינג נעים בדרך כלל בין 20 ל-35 יורו ללילה לזוג, ישנם קמפינג שכללו גם בריכה והיו כאלו שהיו על החוף, אני אפרט כאן על המקומות שעצרנו ואהבנו!

Travel Slow

המסלול שלנו

יום ראשון – קמפינג Mithimna

במקור תכננו להגיע לחוף Balos המפורסם, אבל הבנו שהכבישים לשם אינם טובים והדרך הטובה ביותר להגיע היא באמצעות סירה. החלטנו לשנות מסלול ולבקר בחוף Elafonisi ולשמור את הביקור בבאלוס לפעם הבאה.

התחלנו את הנסיעה שלנו ב-15:00 בצהריים, ויצאנו מחאניה לכיוון הקמפינג הראשון שלנו – Camping Mithimna, שנמצא באזור שנקרא קיסאמוס (Kissamos). הנסיעה מחאניה לקמפינג ארכה כ-45 דקות בלבד, מה שאיפשר לנו להגיע ולהתמקם בנוחות.

על אזור קיסאמוס (Kissamos)

קיסאמוס, הידוע גם בשמו קסמוס (Kastelli-Kissamos), הוא אזור מדהים בכרתים הממוקם בצפון-מערב האי. האזור מפורסם בזכות חופיו היפים, נופיו המרהיבים והכפרים המסורתיים שבו. קיסאמוס משמש כבסיס מצוין לטיולים באזור, כולל ביקורים בחופים מפורסמים כמו Balos ו-Elafonisi.

קמפינג Mithimna

Camping Mithimna הוא אתר קמפינג הנמצא בקרבת החוף ומציע גישה נוחה למסעדות ולשירותים נוספים. מה שאהבנו בקמפינג זה שהמסעדה והחוף היו ממש נגישים וקרובים לקראוון, מה שהפך את החוויה לכייפית במיוחד כאשר מטיילים עם כלב! נהננו ממסעדה מעולה, שקיעה וחוף ים, ממליצים בלי קשר להגיע לשם אם נמצא בקרבת המקום.

יום שני – Elafonisi

ביום שני יצאנו לכיוון Elafonisi, אחד החופים המפורסמים והיפים ביותר בכרתים, הידוע בחולות הורודים הנוצרו משברי צדפים ואלמוגים ובמים הצלולים שלו בלי גלים, ממש רגיעה!

לינה באלפוניסי

לא מצאנו קמפינג מסודר באלפוניסי, וזו הסיבה שהחלטנו לישון בחוף עצמו. כשהגענו לחוף, מצאנו חנייה ענקית שמשקיפה ישר אל הנוף של החוף. ההליכה מהחנייה לחוף עצמו היא כ-10 דקות ברגל. עלות החנייה הייתה 10 יורו, ואיפשרה לנו להישאר עד 11:00 בבוקר למחרת.

הנסיעה והעצירה בדרך

את הנסיעה לאלפוניסי עשינו בסביבות 15:00, כי החלטנו בשעות החמות לעשות את הנסיעות במיוחד שאנחנו מטיילים עם כלבה ומזג אוויר שהוא מאוד חם לא כייפי לא לה ולא לנו. אז נסענו בשיא החום והגענו בשעה עם מזג אוויר נעים.

בדרך עצרנו במסעדה מדהימה בשם Oinohoos Topolia. המסעדה לא רק שהייתה טעימה מאוד, אלא גם הציעה נוף עוצר נשימה, איך שראינו אותה ידענו שאנחנו חייבים לעצור שם. אבל זו המסעדה היחידה תראו שם בדרך עוד המון טברנות יפות, המלצה שלי: תעצרו.

הגעה לאלפוניסי

כשהגענו לאלפוניסי, זה היה בדיוק בזמן הנכון כדי ליהנות מהשקיעה ומהכוכבים. מזג האוויר היה מצוין ללינה בקראוון וחוץ מזה מסביב לחוף יש כמה מסעדות ומכולות קטנות, מה שהפך את השהות לנוחה מאוד בלי הרגשה של “no where”.

יום שלישי – Camping Elizabeth

ביום השלישי יצאנו מאלפוניסי לכיוון הקמפינג Camping Elizabeth ברתימון. זו הייתה נסיעה של שעתיים וחצי, אז החלטנו לצאת מוקדם בבוקר כדי להתמודד עם הנסיעה הארוכה וליהנות מהנופים המדהימים בדרך.

הנסיעה לרתימון

הנסיעה לרתימון הייתה אחת היפות ביותר שראינו! הדרך הייתה ירוקה ופסטורלית, מלאה בהרים גבוהים ונופים מהממים. לא הפסקנו להתפעל מהיופי שבדרך.

עצירות בדרך

בדרך עצרנו בחוף Falassarna Beach. אם חשבתי שהחוף של אלפוניסי היה מהפנט, החוף הזה היה אפילו יותר מרשים! המים היו צלולים בצורה בלתי רגילה, והנוף היה פשוט עוצר נשימה. לא רצינו לעזוב!

בנוסף, עצרנו בתצפית מהממת בדרך. אין נקודה ספציפית להמליץ עליה, אבל אם תראו מקום בטוח לעצירה, כדאי לעצור ולהנות מהנוף המרהיב של החוף מרחוק.

הגעה לקמפינג Elizabeth ברתימון

אחרי החוף, המשכנו לנסוע לקמפינג Elizabeth ברתימון. כבר ביקרתי ברתימון בעבר, אבל הפעם גיליתי צד חדש של העיר. זהו מקום פסטורלי וכייפי שלא נתתי לו צ’אנס בעבר, כי תמיד הגעתי אליו מחאניה בשביל להסתובב בעיר העתיקה של רתימון, מסתבר שיש ברתימון חיי לילה תוססים, מסעדות מעולות, חופים ואפילו מפלים.

הקמפינג עצמו היה מעולה, עם מסעדה, חוף ים ואפילו חמורים! השקיעה שם הייתה פשוט מדהימה וסגרה לנו את היום בצורה מושלמת.

יום רביעי – Agios Nikolaos

ביום רביעי הייתה לנו נסיעה מאוד ארוכה. חלק מהסיבה היא שהכבישים בכרתים לא מסודרים ולפעמים תמצאו את עצמכם חוזרים אחורה כדי להמשיך נסיעה למקום מסוים, ממש כמו זיגזג, וזה משמעותית מאריך את הנסיעה.

הנסיעה מרתימון

אז מרתימון נסענו כ-3 וחצי שעות ל-Agios Nikolaos, עיר במזרח כרתים. חיכיתי להגיע לשם, בכלל כל האזור תמיד סיקרן אותי. כשהגענו ל-Agios Nikolaos הבנתי למה כולם המליצו לי להגיע לשם.

חוויות

העיר נתנה הרגשה של עיר אירופאית גדולה, כאילו היא לא קשורה לכרתים בכלל. החופים במרכז העיר מדהימים עם צבעים מרהיבים שלא ידעתי שקיימים. כל כך יפה שם.

החסרונות והקשיים

החיסרון המשמעותי היה שלא היה שם קמפינג, וספציפית נפלנו על יום מאוד חם. זה היה אחד הלילות הקשוחים שהיו לנו! חנינו במקום בטוח, אבל זה לא היה אידיאלי. מעבר לזה, הכל היה מעולה.

Agios Nikolaos

כשהגענו ל-Agios Nikolaos, הסתובבנו במרכז העיר וקפצנו למסעדה חמודה מאוד בשם Zygos Urban Garden. החופים בעיר נמצאים בכל מקום, ואחד היפים שבהם, שגם עצרנו בו והלכנו ברגל למרכז בטיילת, הוא Almyros Beach.

בדרך ל-Agios Nikolaos עצרנו בכל מיני נקודות ושמנו לב שהכבישים באזור הזה היו יותר מפותחים, מה שהקל על הנסיעה.

יום חמישי – Agios Nikolaos

ביום חמישי בילינו חלק מהיום באגיוס ניקולאוס, ולא רצינו לעזוב כי היה כל כך יפה שם. לאחר מכן, נסענו לאגם Aussichtsplattform Stausee, מקום מהמם עם תצפית נהדרת. לא ראינו אנשים ששוחים שם, אבל זה היה מקום מושלם לעצור ולהנות מהנוף.

ואז המשכנו את המסע שלנו לקמפינג שקירב אותנו לעיר סיטיה.

נסיעה ל-Camping Koutsounari

אחרי הביקור באגם, המשכנו לקמפינג בשם Camping Koutsounari. זה היה אחד הקמפינגים המפנקים ביותר שהיינו בהם, עם בריכה, חוף ים ומסעדה מעולה. התנאים שם היו פשוט מצוינים!

החוויות בקמפינג

הקמפינג היה מפנק במיוחד וענה על כל הציפיות שלנו. נהנינו מהבריכה המרעננת ומהקרבה לים, והמסעדה במקום סיפקה לנו ארוחות מצוינות. זה היה הקמפינג הכי יקר בטיול שלנו, עם עלות של 35 יורו לזוג ללילה, אבל הוא היה שווה את זה.

השהות בקמפינג הייתה חשובה לנו במיוחד לאחר הלילה הקשוח והחם שעברנו באגיוס ניקולאוס.

יום שישי – Sitia

המשכנו לעיר Sitia, עיר שסיקרנה אותי מאוד לאחר ששמעתי שיש לשם טיסות ישירות מהארץ. העיר חמודה ונעימה, אבל אם להגיד את האמת לא הרגשתי משהו מיוחד בה. אם סיטיה היא חלק מעצירה היא יכולה להיות מקום מעולה, אבל האם להגיע במיוחד? לא התרשמתי עד כדי כך.

חוויות ב-Sitia

ב-Sitia טיילנו קצת בעיר ובכמה חופים, ואז עצרנו לארוחה במסעדת פירות ים ודגים מעולה בשם Inodion, שנמצאת ממש על החוף. המסעדה הייתה נהדרת, עם אוכל טעים ונוף יפהפה.

בסיטיה הבנו שנשארו לנו עוד יומיים ואנחנו צריכים להחזיר את הקראוון ב-10:00 בבוקר (ביום ה-8), אז קיבלנו החלטה להתקדם לכיוון חאניה ולוותר על הנסיעה ל-Vai אזור מהמם שבטוח אגיע אליו בהמשך!

וככה חזרנו שוב לקמפינג אליזבת׳ ברתימון שהוא היה כל כך כייפי שזו הייתה החלטה קלה לחזור לשם שוב. רתימון נמצא כ-שעה נסיעה מחאניה וזה הקל עלינו מאוד לעצור שם ובבוקר לעשות נסיעה של שעה בלבד!

יום שביעי – Chania

ביום השביעי לקחנו את זה ממש באיזי. התעוררנו בקמפינג Elizabeth, נהנינו מטברנה בבוקר ומהחוף. אני אישית כל כך אהבתי את הקמפינג הזה, שבאלי לחזור לשם שוב בלי קשר.

בסביבות הצהריים התחלנו את הנסיעה חזרה לחאניה, תוך כדי עצירה בכמה נקודות ועיירות יפות לאורך הדרך.

ביקור בחוף Seitan Limania

לפני שהגענו לחאניה עצמה, החלטנו לבקר בחוף המפורסם Seitan Limania. מה שמיוחד בחוף הזה הוא הנוף המרהיב והעזים הרבות שמסתובבות שם. החוף אינו נגיש בקלות וההליכה אליו מעט מסוכנת, כך שהוא לא מתאים לכל אחד. אבל ללא ספק הוא חוף יפה ואנחנו שמחים שביקרנו בו.

חזרה לחאניה והחזרת הקראוון

לאחר הביקור בחוף, לקראת השקיעה, חזרנו הביתה כדי לארגן את כל הדברים שלנו מהקראוון ולהחזיר את הקראוון בבוקר בשעה 10:00. האמת שזה דיי הקל עלינו להחזיר לפני הזמן, כי זה לא יצא לנו לחוץ.

עלויות והוצאות

השכרת הקראוון

השכרת הקראוון עלתה לנו בסביבות 1000 יורו לחודש יוני, שנחשב לחודש שבו המחירים גבוהים (high season).

עלויות קמפינג

כדי להקל על העלויות ולאפשר לנו לישון במקומות מגוונים, בחרנו ללון בקמפינגים לסירוגין – יום כן, יום לא. היינו בקמפינג סך הכל ארבע פעמים:

• שלושה קמפינגים בעלות של כ-20 יורו ללילה.
  • קמפינג אחד במערב בעלות של 35 יורו ללילה, שכלל בריכה חוף ובר מסעדה.

בסך הכל, עלות הלינה בקמפינגים הגיעה לכ-400-450 ש”ח, וכללה מים, חשמל, מיזוג אוויר, בריכה ומיטות שיזוף.

עלויות דלק

הדלק באי יקר יחסית, ותידלקנו פעמיים במהלך הטיול. העלות הכוללת לדלק הייתה כ-700 ש”ח.

הוצאות אוכל

אכלנו לעיתים בחוץ, אך גם השתדלנו לבשל ארוחות בוקר בקראוון, מה שעזר לנו לחסוך בעלויות. עלויות המזון משתנות בהתאם למצרכים שרכשנו ומסעדות שבהן בחרנו לאכול ולהתפנק!

לסיכום

החוויות שלנו בטיול עם הקראוון בכרתים היו מדהימות והשאירו אותנו עם טעם של עוד. כיוון שזו הייתה הפעם הראשונה שלנו בטיול מסוג זה, ייתכן שהקצב היה קצת מהיר מדי. בדיעבד, אולי היינו לוקחים פחות ימים ומקדישים יותר זמן לכל מקום. מצד שני, טיול מהיר כזה נתן לנו טעימה ממקומות רבים שאנחנו בהחלט מתכננים לחזור אליהם בעתיד.

המלצות כלליות לטיול בקראוון:

• ציוד: לא להעמיס בציוד. זכרו שמדובר בקראוון קטן, ולכן כדאי להביא רק את מה שבאמת צריך.
  • מזג אוויר: לשים לב למזג האוויר כדי להימנע מלינה בחוץ בחום של 40 מעלות.
  • אוכל: לא לקנות אוכל בשרי אלא אם נשארים בקמפינג שיש בו מקרר מתאים. וגם לא לקנות כמות גדולה מדי של מזון, כי המקרר בקראוון קטן ואין בו מספיק מקום.

חוץ מזה? פשוט תבואו ליהנות! שמרו את המאמר לטיול הבא שלכם.

או להוסיף לפינטרסט

שיתוף

IMG_6039-min-scaled-e1674671721217

כותבי המאמר

יוליה וגדעון להב - נוודים דיגיטליים

ג'וליה וגדעון זוג נשוי עם תשוקה לחיי חופש של טיולים ועבודה מרחוק. אנחנו מטיילים במשרה מלאה מאז 2020 וחיים את אורח חיים של נוודים דיגיטליים. המטרה העיקרית שלנו היא לעורר בך את התשוקה לאורח חיים ללא גבולות, בהם ניתן לעבוד מכל מקום בעולם.

עוד מדריכים שווים בכרתים

יעדים שאסור לך לפספס ביוון

לטייל ולנווד לפי יעד : מזמינים אותך לחקור את היעד הבא שלך, את הכי טובים אספנו כאן

אהבתם את הפוסט? שתפו לחברים

7 ימים מסביב לכרתים עם קראוון

העתק קישור

LinkedIn

Telegram

LinkedIN

LinkedIn

מצאת שגיאה במאמר?

המטרה שלנו להביא לך את התוכן הכי איכותי ככל הניתן! אם יש משהו בתוכן שלא תקין או שגיאה כלשהי נשמח לקבל את הפידבק שלך כדי לשפר את הבלוג (:

כל טיול מוצלח מתחיל בתכנון נכון!

חפשו יעד או אטרקציה שבאלכם

גם באלך לטייל בעולם
ותוך כדיי לפתח
קריירה משגשגת?

ותוך כדי לפתח

את הספר הזה כתבנו אחרי שנתיים וחצי בהן
ניוודנו בעולם תוך כדי פיתוח קריירה מצליחה.
בעזרת ניסיון וידע שרכשנו במהלך הדרך,
אנחנו יכולים לעזור לך להשיג זאת גם.